Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
19.8.2009, Milan Šurkala, Aktualita
Nástupce oblíbeného modelu PowerShot G10 je tady. Disponuje novou technologií Dual Anti-Noise System, která kombinuje pokročilé odšumovací algoritmy a nový CCD snímač s výrazně sníženým rozlišením na 10 megapixelů. Dobrý základ fotoaparátu byl zachován, nové je např. HDMI rozhraní.
Karel Plant | 8.2.201020:46
Popište prosím jak u G11 funguje optický hledáček. Je spřažen s zoomem ?
Odpovědět0  0
JKonny (8) | 8.2.201021:09
Ano jako u všech Canonů. Nicméně je to jen asi 80% výřez budoucí fotografie.
Odpovědět0  0
Karel Plant | 9.2.201011:20
Mám Panasonic FZ8 s EVF hledáčkem. Uvažuji o koupi G11, nerad fotím přes displej. Co je lepší EVF hledáček nebo ten optický na G11, jesti se to dá nějak porovnat.
Odpovědět0  0
JKonny (8) | 9.2.201011:42
Bohužel zde nemohu sloužit ­- nemám s tím zkušenosti. Mohu akorát tak zanadávat na výrobce jak pořád zvyšují ty megapixely ­(paka vylízaný­). G11 to má sice již snížené na 10MPx, ale je to pořád moc. Kam se to hrabe na obyč kompakty Canon A700­-710 co se prodávaly před asi 3 roky a měly 6­(7­) MPx! Tak čisté fotky z těch dnešních funkcema nabubřelých foťáků už nedostanu kdybych se nevím co. A to není zdaleka jen můj názor. Jen se pořád snaží ten šum ­(díky malému čipu­) softwarově vyhlazovat a že s tím jde doprdele ostrost a křišťálovost obrazu, které ty levné kompakty měly, je už nezajímá. Jsou snad slepí, nebo se a to spíš, ženou jen za penězma na úkor kvality. S A710 jsem udělal 10.000 fotek a když fotím to samé s G11, stojí to opravdu za starou belu. Nejsem profík, jen nadšený amatér, ale slepý teda nejsem.
Odpovědět0  0
Busy . | 9.2.201015:17
Ja osobne sa prihovaram za EVF. Priehladovy hladacik je vhodny cisto iba na zaramovanie nejakej vzdialenej sceny, nic viac. Na take veci ako makro, kontrola hlbky ostrosti a expozicnych parametrov mozeme zabudnut. EVF ma vyhodu v tom, ze vidime to, co vidi priamo cip a tym vlastne co bude na fotke. Je to vlastne druhy displej, takze dokaze zobrazovat aj vsetko to co displej ­- vratane napr. neocenitelneho zvecsenia prostriedku sceny pri manualnom ostreni.

EVF ma este jednu zaujimavu vyhodu. Ked fotim v tak slabom osvetleni, ze vlastnymi ocami ledva tusim obrysy sceny, vdaka dlhsej dobe expozicie a vysokemu ISO vidno v EVF fotenu scenu uplne jasne a zretelne, sice hodne trhane a zasumene, ale vidno. Nieco ako nejaky vojensky dalekohlad s nocnym videnim :)
Odpovědět0  0
JKonny (8) | 9.2.201015:52
Jo, jo. To ­"noční vidění­" má G11 taky, ale samozřejmě že jen na displeji. Jinak také děkuji za osvětlení této problematiky.
Odpovědět0  0
JKonny (8) | 28.10.200916:59
Mám už G11 doma. Mám také G9. Při používáni jsem porovnáváním obou zjistil tyto subjektivní rozdíly, nebo­-li
co mi vadí a co mě těší :­-­)

G9 plusy :
1. Velmi pěkné vyvážení bílé při žárovkovém osvětlení v režimu AUTO.
2. Při dobrých svět. podmínkách ­(r.AUTO­) má G9 kontrastnější barvy ­(u G11 více splývají, má horší vyvážení bílé­).
3. Při výřezu na hotové fotografii je jasně poznat, že G9 má vyšší rozlišení čipu ­(12,1 MPx­).

G9 mínusy :
1. Znatelně vyšší šum než G11.
2. Za horších světelných podmínek při denním světle znatelně horší podávní barev ­(vybledlost, nepřesnost­) ­- bez
blesku, rež. AUTO.
3. V režimu AUTO využije fotoaparát oproti G11 mnohem častěji blesk ­(hlavně za horších světelných podmínek­).
4. Za horších světelných podmínek se při pohybování foťákem obraz na displeji hodně trhá, při podhledu z úhlu
mírně tmavne. Jeho 2x menší počet bodů je občas mírně viditelný ­(není to zas takový rozdíl­).
5. Vyfotíte­-li s bleskem z úhlu asi 45 st. spuštěný notebook s matným povrchem displeje , bude vidět jen černá
plocha displeje.
6. Mírně horší ­(nejistější­) držení fotoaparátu jednou ­(pravou­) rukou. Opora na palec je ale větší.
7. Znatelně nižší dosah blesku.
8. Horší, méně přehledný způsob prohlížení ­(i vyhledávání­) fotografií na displeji fotoaparátu při použití
zmenšených náhledů ­(jen matice 3x3­).

G11 plusy :
1. Znatelně nižší šum než G9.
2. Za horších světelných podmínek při denním světle věrné podávní barev ­(sytost a přesnost­) ­- bez blesku, rež.
AUTO.
3. V režimu AUTO za horších světelných podmínek nemá G11 oproti G9 tak častou potřebu využití blesku
­(mnohem lepší světelnost objektivu­).
4. Za horších svět. podmínek se při pohybování foťákem obraz na displeji pohybuje plynule bez trhání, při
pohledu z úhlu je pořád stejný! Jeho 2x větší počet bodů je občas mírně viditelný ­(není to zas takový rozdíl­).
5. Vyfotíte­-li s bleskem z úhlu asi 45 st. spuštěný notebook s matným povrchem displeje , uvidíte na displeji jasně
vše jakoby jste se dívali zepředu!
6. Mírně lepší ­(jistější­) držení fotoaparátu jednou ­(pravou­) rukou. Místo pro oporu palce tam celkem je.
7. Znatelně vyšší dosah blesku.
8. Mnohem pohodlnější a přehlednější způsob prohlížení ­(i vyhledávání­) fotografií na displeji fotoaparátu při
použití zmenšených náhledů ­(matice 2x2, 3x3, 6x6 a dokonce 10x10 fotografií!­).

G11 mínusy :
1. Velmi špatné vyvážení bílé při žárovkovém osvětlení v režimu AUTO ­(táhne hodně do červena a zelena­)!
2. Při dobrých sv. podmínkách ­(r. AUTO­) se mi barvy líbí více na G9 ­(u G11 více splývají, má horší vyvážení bílé­).
3. Při výřezu na hotové fotografii je jasně poznat, že G11 má nišší rozlišení čipu ­(10 MPx­).
Odpovědět0  0
Kolík | 17.9.200917:45
... a jen tak v prodejně jsem zkusil na nejvišší rozlišení vyfotit při ISO 1600 snímek jak s G10, tak s G11. Rozdíl je neuvěřitelný. Hladina šumu u G11 je velmi malá. G11 mě obrazovou kvalitou nadchla. Display G10 se mi však líbí víc. Věřím, že je méně náchyný k poškození a G10 s ním prostě působí kompaktněji. Alespoň mám důvod vydržet a z G10 přejít až na G12 či 13:­-­) Z ruky se mi ale G11 pouštět nechtělo, myslim že sesadí LUMIX LX3 z trůnu v království kompaktů...l
Odpovědět0  0
danhar1 | 17.9.200920:04
proto je ten display vyklopný a když se zavře tak ok nic se nestane
Odpovědět0  0
papi (6) | 18.9.20097:48
to sice jo, ale nevidím ve výklopným displeji extra výhodu, podle mě se využije jen zřídka a většinou ho lidi mají vyklopený proto, aby ostatní lidi viděli, že oni mají výklopný displej :­). Hrozí opotřebení kloubu, ale u vrcholové třídy compaktů se toho myslím není třeba bát.Taky mám G10 a budu čekat spíš na G12 a G13,ale kdybych neměl G10,určitě bych šel do G11.
Odpovědět0  0
Busy . | 18.9.20099:04
No len aby ste sa neprecakali ako ja :­)

Ked Olympus uviedol na trh C­-50, velmi sa mi lubil. Ale vtedy bol pre mna prilis drahy. Neskor vydal C­-60, ktory dizajnovo uz nebol az taky dobry, ale tiez som o nom uvazoval. Neskor prisiel na trh C­-70, ktory bol po technickej stranke este lepsi ­(ale dizajnovo tiez nic moc­). Tak som sa rozhodol, ze si este pockam na C­-80, bol som zvedavy, aky bude ten.

Cakal som, cakal... a nic. Az ked Olympus uplne opustil seriu Cxx a presiel na ­(pre mna vtedy nezaujimave­) SP3xx, SP5xx, pochopil som, ze na C­-80 ­(C­-90,...­) cakam uplne zbytocne...
Odpovědět0  0
papi (6) | 31.8.200911:43
Zajímalo by mě,jestli bude mít cenu přecházet z G10 na G11, podle mě neee, zas takový rozdíl v kvalitě asi nebude, ale uvidíme. Papi
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6665) | 31.8.200918:54
Z G10 bych na G11 nepřecházel, určitě bych ale nekupoval nově G10, když je na trhu G11. Aspoň papírové předpoklady má velmi dobré.
Odpovědět0  0
papi (6) | 1.9.20098:01
Souhlasím, mám G10 asi tak 2 měsíce a myslím, že nemá cenu z ní přecházet na G11 zhlediska finanční ztráty a rozdíl určitě nebude tak drastický. Samozřejmě, pokud bych neměl koupenou G10, tak bych šel do G11. Takhle počkám až na G12 možná G13 :­).
Odpovědět0  0
Fredy6 | 31.8.20097:56
Nejsmutnější je srovnání s devět let starým pradědečkem této řady ­- PowerShot G1. Nový se od nejstaršího liší vlastnostmi jen nepatrně. Má sice optický stabilizátor, starý má ale lepší světelnost. Změnil se y typ paměťového média z CF na SD. Co se týká vlastností přímo ovlivňujících kvalitu obrazu, jde vůči staříkovi o nepodstatné rozdíly.
Kdo nevěří: http:­/­/www.azfoto.cz­/_web­/_webshop­/nastroje_porovnani_digitaly.php?g=digitaly&company_0=canon&tag_0=canon_po­wershot_g11&company_1=canon&tag_1=canon_powershot_g1&company_2=&tag_2=&co­mpany_3=&tag_3=&company_4=&tag_4=&company_5=&tag_5=&x=34&y=12
Odpovědět0  0
zákazník | 20.8.200919:09
Teď se jen rozhodnout, zda místo Canonu 450D ­(pro kvalitní fotky­) nepočkat na G11.
Odpovědět0  0
Danhar1 | 21.8.200919:00
no nevím srovnávat jablka a hrušky?
Odpovědět0  0
busy (4706) | 21.8.200919:22
A je v tom nejaky problem ? Jablka byvaju cervene, zlte, zelene; hrusky su iba zelene a malokedy zlte. Kilo jablk stoji tolko a tolko, kilo hrusiek zase tolko a tolko. Jablka chutia a vonaju nejak, hrusky inak. Z jablka zostane vecsi ohryzok, z hrusky mensi. Hrusky nebyvaju mucnate a byvaju sladsie. A este hrusky ovela castejsie nafukuju. A samozrejme nesmiem zabudnut asi na ten najzakladnejsi rozdiel ­- lisia sa tvarom.... :­-­)­))
Odpovědět0  0
Danhar1 | 22.8.20091:30
moc pěkný :­-)
Odpovědět0  0
Krutas57 (17) | 20.8.200918:58
G11 se mi opravdu líbí. Jen nechápu, proč nepřihodili světelnost f2.0 jako má S90. Takhle to zase není jednoznačné, ikdyž řada G by měla být právě o jednoznačné převaze. Kvalitnější video by taky neuškodilo.
Ale jinak se těším jak si povede v praxi, vypadá vážně dobře.
Odpovědět0  0
Danhar1 | 20.8.200911:16
no konečně bylo na čase že dostali rozum asi jim teče do bot krize a tak mam g9 ale hned bych šel do G11
10 mega stačí i 8 by bylo super a hlavně ten vyklopny display ten mi u Gé řady chyběl.
Odpovědět0  0
Busy . | 20.8.200912:17
Suhlasim. 8 MPix by bolo uplne idealne, ale manageri si asi presadili 10 Mpix preto, lebo je to dvojciferne cislo, a 8 a 9 su take ­"batovske­" cisla ktore sa zdaju mensie ako v skutocnosti su, a dvojciferna desiatka sa zda vecsia :)
Odpovědět0  0
Martan67 (6) | 20.8.200911:06
Souhlasím s busym. Konečně se zase po delší době Canonu povedl, alespoň to tak podle těch informací vypadá, skvělý pokročilý kompakt. Tahle G11 tak zdá se spojuje to nejlepší z G­-čkové řady s výklopným displejem z A6­-tistovkové řady. To snížení rozlišení na deset mega je také skvělá zpráva!
Odpovědět0  0
Busy . | 20.8.200912:20
Mohli by sa vyrobcovia vratit k megapixelovej vojne, ale tentokrat o to, ze kto bude mat co najmenej megapixelov :­)­))
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6665) | 20.8.200912:35
Také soulasím s tím, že Canon se svými novinkami konečně trefuje do černého. Ne všechny jsou sice bomby, ale to, co provedl s G řadou, si nyní zaslouží potlesk. Představil ještě další zajímavé fotoaparáty a jeden velmi zajímavý, o kterém snad napíšu aktualitu za chvíli. Jsem rád, že doba temna u Canonu očividně končí, to co předváděl poslední rok, to bylo opravdu strašné.
Odpovědět0  0
busy (4706) | 19.8.200917:41
Konecne plnohodnotny a dostojny nastupca opusteneho radu A6xx !
Odpovědět0  0
ann | 2.9.200920:34
Nástupce možná je, ale za jakou cenu!
Odpovědět0  0
busy (4706) | 2.9.200920:53
No ono ani tie stare A6xx, ked boli novinkou, sa nepredavali o moc lacnejsie. A ani dnes nie je A6xx zrovna lacne ­- pred par tyzdnami som videl A630 v ponuke nejakeho fotoobchodu za cca 249 eur.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.